سه اصل در کسب و کار

0

سه اصل مهم در کسب و کار چیست؟

خلق “راهنمای سبک” در کسب وکار قدم مهمی در خلق یک بیزینس یا همان استارت‌آپ است. ارزش مشتریان شما، مسائل مهم در کسب وکارتان است و احساساتی که تمایل به انتقال آن‌ها دارید، همه به صورت تصویری انتقال می یابند.

زمانیکه برای محتوای تصویری بیزینس خود تصمیم گرفتید باید با بیلبورد تبلیغات بیزینس شما که صدها کیلومتر آن طرفتر وجود دارد سازگار باشد. جزئیات اهمیت دارند. به طور مثال شرکت Airbnb برای خاص بودن برند خود فونت جدید cereal را به وجود آورد. از این فونت برای وبسایت، بیلبوردها در همه چیزهای مربوط به برند خود استفاده می‌کند. نیتیجه این کار خلق فونتی بسیار زیبا، جالب و بدون کپی‌برداری از فونت‌های دیگر است.

جزئیاتی مانند لوگو، تم رنگ‌ها، فونت و … در خلق راهنمای سبک مهم است. یک شرکت طراحی در سانفرانسیسکو با شرکت‌های مهمی مانند  ebay ،microsoft ،yahoo ،google ،disney کار کرده است. اطلاعات زیر در رابطه خلق راهنمای سبک این شرکت‌هاست.

قدم اول:

راهنمای سبک چیست و چگونه است؟

راهنمای سبک لیستی از هدف‌ها و تصاویری است که مردم بدون حضور شما دریافت می‌کنند. بدیهی است که این‌ها همه حاوی پیام اصلی سازمان شما هستند، پس باید با هم سازگار باشند.
خلق راهنمای سبک بیزینس شما باید طوری باشد که درهمه جا و توسط همه افراد، معرف کسب وکار شما باشد. یک بار که شما لوگوی خود را طراحی کردید، تا انتها این لوگو معرف برند شما است. بسیار مهم است که برند تصویری شما به طور واضح اهداف و پیام شمارا نمایش دهند.
هویت برند باید به خوبی در محتوا نشان داده شود. راهنمای سبک به مدیران کمک می‌کند که انتخاب‌های بهتری در مورد چگونگی و زمان هویت برند داشته باشند.

قدم دوم:

با طراحی لوگوی خود شروع کنید…

همیشه با طراحی لوگوی خود شروع کنید. لوگو اولین قدم در ارائه شرکت‌ها یا استارت‌آپ‌ها است. در اصل لوگو مرکز طراحی‌های بصری بعدی مانند تبلیغات و وبسایت است. ابتدا شما تصمیم‌ گیری‌های حیاتی را انجام می دهید مانند میزان فضای خالی در لوگو، شکل و اندازه آن‌ها، فونت و سایز آن.
شما مجبور نیستید که فقط یک لوگو را انتخاب کنید.هویت یک برند ابتدا معمولا با چند لوگو در محتواهای مختلف مشخص می‌شود.

حداقل شما به دو لوگو نیاز دارید:

لوگوی اولیه: لوگویی است که دیگر طراحی‌‌ها از روی آن صورت می‌گیرد. در اصل لوگوی اولیه نمادی از هویت شرکت است مانند تیک برند نایک.
لوگوی ثانویه : لوگوی اولیه در برمی گیرد به صورتی که برای استفاده‌ در بیان محتوا بیشتر انعطاف‌پذیرتر است. شاید یک لوگو ساده شده باشد که امکان عمودی و افقی کردن آن باشد.

قدم سوم:

خلق راهنمای سبک به نحوی باشد که امکان به‌روزرسانی داشته باشد…

راهنمای سبک شما فقط برای طراحان مهم نیست. بلکه برای همه کسانی که از وبسایت و برند شما استفاده می‌کنند، مهم است. پس بهتر است در مورد انتخابات خود توضیح موجهی داشته باشید. همچنین می‌توانید درقسمتی از سایت توضیح ایده یا brand idea داشته باشید.
در هنگام خلق راهنمای سبک، توجه داشته باشید که ممکن است لوگوی شما حاوی پیامی است که شما نمی‌خواهید.

 

منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید