نکات مهم در طراحی لوگو
لوگو ها معرف کسب و کار شما هستند. در اصل مشتریان شما،برندتان را با لوگو میشناسند.
پس انتخاب و طراحی لوگوی برند گام مهمی در کسب و کار است.در این مقاله، سه راه برای خلق لوگوی مخصوص خودتان آمده است.
۱.تحقیق در مورد کسب و کارتان
از خودتان بپرسید که بیزینس شما دقیقا چه بیزینسی است.مشتریان شما چه کسانی هستند و در نظر داشته باشید که لوگوی شما باید
مشتری ایدهآل شما را جذب کند.
علاوه بر توجه به مشتریان، رقبا را نیز در نظر بگیرید.استراتژی کسب وکار شما تعیین میکند که شما در پی خلق چیز جدید و
سنت شکنی در حوزه صنعت خودتان هستید و یا به دنبال پیشروی از برند های قبلی.
۲.نوع لوگوی خود را انتخاب کنید.
دو نوع لوگوی اصلی وجود دارد.wordmarks و symbols.
wordmarkها لوگوهایی هستند بیشتر تمرکزشان روی اسم کمپانی شماست. در طراحی این لوگو باید به حروف چینی و رنگ توجه
داشت. (مانند لوگو Skype)
در لوگوهای نوع symbol باید به شکلهای لوگو توجه داشت تا برند را به صورت بهتری برای مشتری آشنا سازد.(مانند لوگوی Hyundai)
۳. تمهای رنگی لوگوی خود را انتخاب کنید.
درباره اتحادیه هایی که مردم با برند شما میسازند، فکر کنید. کدام رنگها این اتحادیهها را بهتر پشتیبانی میکنند؟
رنگهایی که شما انتخاب میکنید، معنای جدیدی را پشت لوگوی شما به ارمغان میآورند.
همچنین این رنگها با طول عمر شرکت شما، روی وبسایت، کارتها و … ظاهر میشود.
برای مثال، رنگ آبی دربیشتر از ۷۵ درصد کارت های شرکتها و ۲۰ درصد شرکتهای فست فود استفاده میشود.
با این وجود رنگ قرمز تقریبا در۰ درصد برندهای پوشاک، اما در ۶۰ درصد برندهای خرده فروشی استفاده میشود.
در بررسی لوگو ۵۰۰ برند برتر، رنگ آبی ار بین دیگر رنگها بالاترین انتخاب بوده است. درک اینکه چرا آبی بیشترین رنگ استفاده
شده است، آسان است.
آبی رنگ بیخطری برای اغوای مشتریان است. برای شرکتهایی که به دنبال روشی برای انتقال پیام خود هستند،آبی رنگ مناسبی است.
از سوی دیگر رنگ قرمز، انتخاب جسورانهای برای لوگو شرکت هاست.بعد از رنگ آبی، رنگ قرمز بالاترین انتخاب را بین برندها دارد.
طبق بررسی ها، بین رنگ قرمز و برندهای غذا و خرده فروشیها رابطه مستقیمی برقرار است.
بعد از رنگ قرمز، رنگ بنفش بالاترین سطح انتخاب را دارد. این در حالی است رنگ صورتی هیچ جایگاهی ندارد.
منبع : مجله اینترنتی همسنجی