اوج گرفتن استارتاپ‌های مسافرتی

2

استارتاپ‌های مسافرتی

طی پنج سال اخیر، شرکت‌های مسافرتی بیش از یک میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده‌اند. این شامل برنامه‌های کوتاه مدت اجاره، برنامه‌های سفر و گردشی، بازار برای “تجارب” و دیگر سیستم‌های مسافرت و مهمان نوازی است.

تنها در چند ماه گذشته، پلتفرم tripActions و پیمودن فعالیت‌های مسافرتی وارد دوران بزرگ سرمایه‌گذاری شده‌اند که هر دو کسب و کار را با بیش از ۱ میلیارد دلار ارزش گذاری می‌کنند. درعین حال مبلغ توقیف کننده ۵۰میلیون دلار با ارزیابی ۴۰۰ میلیون دلار و شروع کارهای کوچکتر در فضا مانند: FreebirdsIfOnlyKKDayDuffel وRedDoorz تمام شده بود.

سخن سرمایه‌داران

آریل کوهن، یکی از بینیان گذاران TripActionT، در گفت و گوی اخیر خود با TechCrunch بیان کرد که “چیزهایی واقعا در صنعت اتفاق میفتند، چیزهایی بزرگتر از ما” و همچنین در مورد ۱۵۴ میلیون دلار کمک مالی شرکت سری cخود بیان کرد “شروع های مختلف این فرصت را در اینجا شناسایی می‌کنند و این واقعیت که شرکت‌ها می خواهند اطمینان حاصل کنند که کارکنانشان در جریان هستند. به همین دلیل است که سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی مانند BrexوTripActionsرا می‌بینیم”

اگرچه Brex  یک استارتاپ نیست این استارتاپ اجازه می‌دهد که کارکنان با کسب کارتهای اعتباری شرکتی خود برای کسب و کارهای جدید ،امتیاز اضافی کسب کنند. اخیرا ۱۲۵ میلیون دلار سری c به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار افزایش داده شده است.

سفر و گردشگری

سفر و گردشگری جهانی یکی از با ارزشترین صنایع است که ارزش آن حدود ۷تریلیون دلار است. انتظار می‌رود که درآمد بازار فروش انلاین تا سال ۲۰۲۰ حدود ۸۱۷میلیون دلار رشد داشته باشد.

نیل سکوئیرا یکی از بنیان گذاران Defy Partners در مصاحبه با  TechCrunch بیان کرد: “شما  باید موج جدیدی از کسب و کار را جایی که تمام زیر ساخت‌های آن دیجیتالی است  ایجادهایی مکنید. پس تمرکز شما باید بر روی چیزهایی مانند: بهروری،  بهبود خدمات مشتریان، مقیاس و رشد باشد، آنگاه تعداد زیادی از شرکت‌هایی که به انها نیاز دارید به سمت شما جذب می‌شوند.”

سکوئیرا خود مدیر عامل General Catalyst بود زمانی که شرکتش اولین سرمایه‌گذاری را در Airbnb انجام داد.

بسیاری از این شرکت‌های بزرگ تبدیل به خریداری فعال شده‌اند وعلاقه مند به vc در فضای مجازی هستند.

مثال

برای مثال،Hipmunk که کار خود را با دردست گرفتن فروش به صورت رزو شده درسال ۲۰۱۶ آغاز کرد، پیش از آن ، شرکت Travellt را باقیمت ۱۲۰میلیون دلار خریداری کرده بود .

Expedia تعدادی از مارک های مسافرتی را نیز در اختیار دارد.ساختن یک کسب و کار مسافرتی به شدت تحت تاثیر نقدینگی قرار دارد. از این روAirbnb4.4  میلیارد دلار تاکنون و TripActions 236 میلیون دلار در کل بودجه خودرا افزایش داده‌اند.

برای حفظ موقعیت خود در فضای اینترنتی شرکت‌ها باید در معامله M&A بزرگتری قراربگیرند.

شرکت‌های مسافرتی که وابسته به پول اضافی هستند، درمیان بخش های اول قرار میگیرند که تحت شرایط اقتصادی خصمانه‌ای قرار می‌گیرند.

سکهیرا بیان کرد که: اگر بازار تغییر کند مردم نمی‌خواهند ۱۰۰۰۰ دلار در سفری به کشوری چئن زیمباوه صرف کنند، با اشاره به شرکت هایی چون IfOnly که امتیاز سرپرستی خود را به فروش میرسانند.

استارتاپ مسافرت اکنون باید پیشرفت کند زیرا که بازار کار سفر بسیار داغ است و این شرایط ممکن است تا مدت طولانی ادامه داشته باشد.

 

شما می‌توانید از این پست هم دیدن فرمایید.

2 دیدگاه‌ها

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید