بازاریابی در شبکه های اجتماعی
امروز قصد داریم به بررسی بازاریابی و فروش محصولات از طریق شبکههای اجتماعی و سایتها اشاره کنیم.
اولین
یکی از مزایای جالبی که این روش از بازاریابی دارد ارتباط و تعامل مستقیم بین بازاریاب و خریدار است به این منظور که سوالات و نظرات خریدار به راحتی و در سریعترین زمان به فروشنده میرسد و فروشنده میتواند متقابلا با سرعت زیاد و بدون اتلاف وقت به پرسشها و نظرات خریدار پاسخ دهد. پس یکی از خوبیهای این نوع بازاریابی را ارتباط مستقیم مدیریت با خریدار میتوان در نظر گرفت.
دومین
دومین مورد از مزایای بازاریابی از طریق شبکههای اجتماعی آن است که میتوان با ایجاد نظرسنجی آنلاین دلیل خرید و نخریدن افراد از کالای مورد نظر را به مشتریان نمایش داد تا آنها بتوانند درستتر تصمیم گیری کنند و کمی تعلل کنند در خرید و به انتخاب مناسبتر دست پیدا کنند.
سومین
سومین اتفاق خوب که در بازاریابی شبکههای اجتماعی وجود دارد به نسبت انواع دیگر بازاریابیها امکان تبلیغ برای دیگر افراد و دریافت کردن هزینه از آنها را به همراه خواهد داشت. چون شما در مدلهای دیگر بازاریابی شاهد این هستید که بازاریاب تنها از محصول خود تبلیغ میکند ولی در این روش میتوان با راهکارهایی مانند تبادل تبلیغ برای محصول خود و دیگران هر دو طرف بهره ببرند.
چهارمین
چهارمین دلیل برای انتخاب این روش میتواند سرعت آن باشد که با سرعت بیشتر میتوان محصول مورد نظر را در عرصه نمایش و مورد فروش قرار داد.
پنجمین
پنجمین مورد که باعث توجه آنهایی است که به این روش روی آوردن، زمان کمتر گذاشتن برای بهره مندی بهتر در زمینه فروش است. چون با حداقل زمان موجود به افراد از موجودیت محصول اطلاع پیدا میکنند.
حال باید به این نکته توجه داشت که چه عواملی باعث افزایش فروش در رسانههای اجتماعی میشود.
افزایش کاربر شاید از دید خیلیها باعث افزایش فروش در این نوع بازاریابی باشد ولی همیشه این امر صادق نیست شما حتی اگر کاربرهای متوسطی هم داشته باشید میتوانید فروش خوبی داشته باشید البته باید به این مورد توجه کنید که بازاریابی محصولی که دارید به فروش میرسانید، به استفاده چه کاربرانی میآید و روی آنها تمرکز کنید.
شما میتوانید از این پست هم دیدن فرمایید.
خیلی ممنون برای سایت خوبتون
محبت دارین