گزارشی از رویداد چکاوک دانشگاه علامه طباطبایی (دانشکده اقتصاد)

0
همایش چکاوک

رویداد چکاوک سالانه توجه کارآفرینان را به خود معطوف می سازد.

این رویداد روز جمعه مورخ ۲۵/۸/۹۷ در سالن کنفرانس دانشکده اقتصاد دانشگاه بهشتی برگزار شد.

هدف

ایجاد کسب و کار و ارائه ایده های نوین

دراین همایش ۳۰ استارتاپ وجود داشت که در مرحله اول ۱۶ تیم انتخاب شدند و سپس داوران از بین این ۱۶ تیم ۳ تیم را برگزیدند تا سرمایه گذارن سرمایه مورد نیاز را دراختیارشان قرار دهند.

۱۶ تیم منتخب

۱-buss plus

ایده این تیم شامل خرید و فروش بلیط اتوبوس به صورت آنلاین و بین راهی در زمان های پیک سال می باشد.

در واقع با طراحی پلت فرمی، زمان تقریبی رسیدن ماشین به خود و همچنین با احداث باشگاه مشتریان خانواده مسافر را از محدوده تقریبی مسافر خود مطلع می سازند.

چشم انداز آن‌ها شامل بسط دادن این خرید و فروش به آژانس های فروش بلیط قطار و هواپیما می باشد.

دارای سایت و app اندرویدی هستند.

درآمد زایی آن‌ها توسط اجاره اتوبوس های دربستی و دریافت کمیسیون صورت می‌پذیرد.

 

۲- ۴uclass

ایده این استارتاپ مشتمل بر ارزیابی سیستم های آموزشی بود و ایشان به عنوان یک کارآگاه گجت به عیب یابی سیستم ها همت می‌گماشتند.

مشتریان آن‌ها دانش آموزان ،خانواده ها، مدیران و معلمان هستند.

یافتن ایراد اصلی آموزشی دغدغه مهم اکثر خانواده ها است. عیب یابی به این شکل است که با ارزیابی (انجام تست های روانشناسی)، تحلیل مشکل، و ترسیم راه حل ممکن، مسئله را از میان بر می دارند. که در این فاز مهارت‌های رفتاری نیز به دانش آموزان آموزش داده می شود.

درآمد آن‌ها از طریق فروش پکیج های آموزشی ۳۰ هزار تومانی پس از جذب مدیران مدارس و مجاب کردن خانواده ها به ایشان خواهد بود.

ایشان ادعا می‌کنند که هزینه پکیج ها از تمامی کلاس های خصوصی کمتر است.

دست آورد های آن‌ها:

۵ عامل برای ارزیابی دارند.

تخصصی بودن و کیفیت کار را بررسی کردند.

۴ مقاله در دست چاپ دارند.

طرح را روی ۲۰هزار نفر اجرا کردند.

یونیسف طرحشان را مورد بررسی قرار داده است.

مدل بیزینسی آن ها B2B است .

 

 

۳- Jatobram

ایده این تیم استفاده از صندلی های خالی سینما ها و فروش آن با قیمت کمتر به دوست داران سینما با محدودیت زمانی یک هفته می باشد.

به این شکل که بلیط های مانده از سینما با قیمت کمتر خریداری شده و به مشتری نیز با قیمت پایین تر داده می شود .

 

۴- Extran

یا همان experience transfer

که انتقال مستقیم تجارب شغلی از فرد به فرد دیگری که جویای همان شغل باشد، اتفاق میفتد. دسته های شغلی را به شرح زیر تفکیک کرده‌اند:

  1. سرمایه گذاری
  2. کار افرینی
  3. ایجاد کسب و کار
  4. کارمندی

مشکلات ایشان شناخت فردی مراجعه کنندگان است و با تست های روانشناسی حلش کردند.

سالیانه ۸۰۰ دانشجو از دانشگاه‌ها فارغ التحصیل می‌شوند. درآمد تخمین زده شده، مقدار ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیار تومان است. و راه درآمدی گرفتن کومیسیون واشتراک گذاری پایگاه داده ای خود با مراکز شغلی است.

 

۵-Binter

بسته بندی محصولات است . محصولات را از باغدار میخرند با زدن برچسب QR کد برروی محصول مشتری را از زمان تولید تا بسته بندی اگاه می سازند و با بسته بندی های خاص بفروش می رسانند.

ارزش های اجتماعی و زیست محیطی را نیز در نظر می گیرند.

ماندگاری محصول را افزایش می دهند.

۱۱ میلیارد حجم بازار میوه داخل ایران هست .

درآمدزایی از طریق بسته بندی و شناسایی بازار هدف خواهد بود.

 

۶- Aasana

digital clutter ایده این تیم بر پایه آشفتگی موجود در دنیای دیجیتال می باشد. پاها ممکن است یافتن مطلی در میان انبو حجم اطلاعات موجود در سیستمتان کار مشقت باری بنظر برسد.

پلتفرم طراحی شده توسط این استارتاپ فایل ها را بر اساس نیاز شما و محتوا دسته بندی می کند.

مزیت رقابتی ایشان ان است که دسته بندی بر اساس محتوا اطلاعات صورت می گیرد نه تاریخ و … .

درآمد: پتانسیل  B2C در بازار ایران زیاد است .

طبق آمار گرفته شده توسط این تیم در حدود ۸۰% مردم عادی به این پلتفرم نیاز دارند.

 

۷-Givmify:

مشکل سایت ها از دست رفتن مشتری ها و عدم توانایی در نگهداری بازدید کنندگان است. این تیم با استفاده از gamification این مشکل را حل کردند. gamification در واقع به معنای  استفاده از مولفه های بازی در جایی که بازی جایی ندارد می باشد.

نحوه ورود این استارتاپ به بازار استفاده از ووردپرس است.

۸-medisina:

گردشگری سلامت.

پلفت فرمی هست که تمامی خدمات سلامت را در یک جا جمع کرده اند و به مشتریان ارائه می دهند.

بازاریابی از کشورهای دیگر هم انجام می دهند.

مارکت زیبایی هدف اولیه گردشگری سلامت هست.

به علت بالا رفتن قیمت ارز، اکثریت کشور های هند و ترکیه از خدمات پزشکی در ایران استفاده می کنند.

ایشان ادعا می کنند که هرچه تعداد رقبا بیشتر باشد، عملکردشان بهتر خواهد بود.چراکه مقایسه شدن با دیگران انگیزه ای پیشران خواهد بود.

چشم انداز: market place شدن هست.

 

ادامه مطلب در پست بعد

 

 

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید