مدیریت و بازاریابی رسانه اجتماعی در مدت زمانی کوتاه

0
بازاریابی رسانه اجتماعی

رشد رسانه‌های اجتماعی مسئله‌ای زمانبر است. دراین مقاله، ۵ توصیه برای ساده کردن بازاریابی رسانه اجتماعی شما ارائه می‌شود.

تلاش برای ساختن برند یا بیزینس شخصی در رسانه‌های اجتماعی بسیار جذاب است. اما حقیقت این است که بازاریابی رسانه اجتماعی می‌تواند به اندازه کافی بهره‌ور نباشد.

برای مثال شما به اینستاگرام می‌روید که پاسخ کامنت یکی از فالوئرهای خود را بدهید. اما دو ساعت بعد خود را در میان ویدیوهای سگ شمسی خانوم پیدا می‌کنید!!!

در اهمیت ارائه مطالب رسانه‌های اجتماعی شکی نیست. دیجیتال مارکتینگ در حال گسترش است. اما اینکه چقدر زمان صرف این کار می‌شود هم اهمیت دارد. در اینجا کلیدهایی برای صرف زمان کمتر در رسانه‌های اجتماعی وجود دارد.

۱.تصمیم بگیرید که کدام پلتفرم را برای کار خود انتخاب می‌کنید:

می‌توان گفت تعداد رسانه‌های اجتماعی بسیار زیاد است. اما کار کردن در همه آن‌ها نه از نظر زمانی و نه از نظر هزینه‎ای به صرفه نیست. زمانی‌که استراتژی رسانه اجتماعی خود را تعریف می‌کنید، بهتر است پلتفرمی را انتخاب کنید که در آن بیشتر فعال هستید. پلتفرمی که بیشترین اشتغال را در آن دارید بهترین جا برای رشد شماست.

برای این کار می‌توانید؛ نگاهی به سرویس‌ها و بیزینس‌های که به شما خدمات مشابه می‌دهند بیندازید. ببینید کدام پلتفرم را انتخاب کرده اند و میزان فعالیت در آن پلتفرم‌ها چگونه است.

طبق معیارهای جهانی، مجبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر Whatsapp وFacebook و Massenger وInstagram و… است.

۲.استراتژی خود را داشته باشید:

شما در ابتدا تصمیم گرفتید که در کدام پلتفرم‌ها فعالیت کنید. حال مهم این است که بدانید در هر پلتفرم چه چیزی بگویید. توجه داشته باشید که هر پلتفرم می‌تواند هدف خاصی را دنبال کند.
برای مثال ممکن است استراتژی شما در Instagram، انتشار تصاویر جذاب و نقل و قول‌ها باشد. ولی استراتژی شما در فیسبوک، دادن آخرین اخبار و به روزرسانی اطلاعات بازدید کنندگان باشد.
اگر در حال نوشتن استراتژی خود هستید، بهتر سری به ترندهای کاربران مجازی در پلتفرم‌های مختلف بزنید.

۳.برای پست‌های خود برنامه‌ریزی زمانی داشته باشید:

یک راه برای کاهش زمان صرف شده روی بازاریابی رسانه اجتماعی، برنامه داشتن و عمل به آن است. بهتر است همه پست ‌های خود را دسته بندی کنید.
برنامه‌ریزی پست‌ها در طول زمان، روش اثربخشی برای سازماندهی همه پلتفرم‌های شماست. همچنین این‌که تنها در بخشی از روز ملزم هستید در پلتفرم خود بمانید.

۴. از انتشار محتوای افراد دیگر هراسی نداشته باشید:

یکی از زمانبرترین فعالیت‌ها در بازاریابی رسانه اجتماعی، ایجاد محتوای اصل، با کیفیت و کپی نشده است. بسیاری از برندها، شریک ایجادکننده محتوا دارند. این به این معنی است که اجازه انتشار محتوای آن‌ها را درپلتفرم خود دارید. آن‌ها هم حق انتشار محتوای شما را دارند.
فایده ای که برای شما دارد این است که شما گسترده مختلفی از داده‌ها را می‌توانید در اختیار فالوئرهایتان قرار دهید. همچنین بازدید فالوئرهای جدید از محتوای شما، فرصت جدیدی را در اختیار برند شما قرار می‌دهد.

۵.گفته خود را با طرح‌ها بیان کنید:

بر اساس گفته مجله فوربس ۶۵ درصد مردم دنیا بر اساس تصاویر یاد می‌گیرند. این بدان معنا است که فالوئرها به برند شما بیشتر جذب می‌شوند اگر زیبابی‌های بصری بیشتری داشته باشید.
یکی از راه‌های هویت دادن به شرکت ایجاد لوگو برای آن است. بهتر است از لوگوی شرکت خود در محیط شرکت نیز استفاده شود. همچنین در طراحی طرح‌های خود از رنگ‌ها و اشکال مناسب استفاده نمایید.

منبع

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید